تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 11:28
کد خبر : 1998

از ۴۵ نفر از ناجیان غریق سواحل استان بوشهر تجلیل شد

از ۴۵ نفر از ناجیان غریق سواحل استان بوشهر تجلیل شد
با حضور رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از ۴۵ نفر از ناجیان غریق سواحل استان بوشهر تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری پهلوان جنوب: با حضور رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از ۴۵ نفر از ناجیان غریق سواحل استان بوشهر تجلیل شد.

مهدی حیدری در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر و تجلیل از ناجیان غریق سواحل استان بوشهر با اشاره به اینکه در گام نخست ۳۳ هزار معلم ورزش در سراسر کشور آموزش نجات غریق داده می‌شود، اظهار داشت: این معلمان به‌عنوان سفیران ۱۴.۵ میلیون نفر دانش‌آموز برای یادگیری شنا و پیشگیری از حادثه غرق‌شدگی محسوب می‌شوند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه از ظرفیت بسیج در امر نجات غریق استفاده می‌شود، گفت: در استان مازندران بسیجیان سپاه کربلا یاور ما در امر نجات غریق بودند و در این راستا از توانمندی نیروهای مسلح و هلال احمر هم در امدادرسانی و نجات غریق استفاده شده است.

وی نصب تابلو در هدایت گردشگران به سمت محل مناسب شنا را مهم دانست و بیان کرد: زمان مناسب شنا در دریا، ۸ صبح تا ۲۰ شب و بعد از این زمان خطرآفرین است.

حیدری تعداد گردشگران مازندران در فصل تابستان امسال را ۴۵ میلیون نفر اعلام کرد و افزود: ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اوج مسافرت گردشگران به استان بوشهر است که استقرار گروه‌های نجات غریق در سواحل محل استقرار گردشگر یک امر مهم است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از کاهش فوت‌شدگان به سبب غرق دریای شمال خبر داد و خاطرنشان کرد: آمار تعداد افراد غرق‌شده امسال در دریای شمال کشور به سبب حضور مستمر منجیان غریق کاهش قابل توجهی یافته است.

حیدری از افزایش حقوق و دستمزد ناجیان غریق خبر داد و اضافه کرد: حقوق ناجیان غریق از ۱۵ خرداد تا ۳۱ شهریور در سواحل که ۲.۵ میلیون تومان بود افزایش قابل توجهی یافته است.

وی شنا در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها را نامناسب و خطرناک دانست و تأکید کرد: استان بوشهر دارای چشمه آب گرم و رودخانه می‌باشد و شنا در این مکان‌ها بسیار خطرناک است و باید به آحاد جامعه هشدار داده شود چون در سال تعدادی در شنا کردن در این مکان‌ها فوت می‌کنند.

ناجیان غریق ادامه دهنده فرهنگ رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس حماسه و جانفشانی زیادی کردند و امروز نیز ناجیان غریق با آگاهی کامل از اینکه ممکن است در جریان انجام وظیفه جان خود را از دست بدهند فداکاری می‌کنند و رفتار و فرهنگ جوانمردی و ایثار ترویج می‌دهند.

اکبر پورات تصریح کرد: برگزاری این‌گونه جلسات و رویدادها می‌تواند برای گفتمان و هویت بخشی ایرانی و اسلامی نقش چشمگیری داشته باشد.

وی با تأکید بر توجه به آموزش نجات غریق ویژه سواحل استان بوشهر افزود: آموزش نجات غریق در سطح شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر جدی گرفته و برای ایام نوروز هم تدابیر ویژه اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه باید نقاط کور و شناگاه‌ها در سواحل استان شناسایی شوند گفت: کمیته عمرانی برای تأمین زیرساخت‌های سواحل با همکاری شهرداری و دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

پورات متولی سواحل و ساماندهی آن را، وزارت کشور دانست و تصریح کرد: در نقاط ساحلی، استانداران و فرمانداران رئیس ستاد ساماندهی سواحل و هماهنگ کننده دستگاه‌های متولی و فرمانداران موظف هستند با همکاری سایر دستگاه‌های متولی سواحل استان بوشهر را ساماندهی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: وضعیت پایگاه امداد و نجات شهرستان گناوه بررسی و برای احداث آن پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: لازم است از ظرفیت بسیج برای ساماندهی سواحل و کمک به ناجیان غریق در سواحل استان بوشهر استفاده شود.

وی عنوان کرد: اعتبار لازم در اختیار فرمانداری‌ها برای کمک به حقوق ناجیان غریق تخصیص می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.